Klassen & Waarden

"Goed en modern. Veilig en overzichtelijk. Zelfstandig en samen. Gepersonaliseerd en digitaal. Muzikaal en creatief."

Waarden

Willem van Oranje school is een kleine speciale school waar we leerlingen willen versterken. Willem van Oranje school laat niemand achter! Alle kinderen behoren tot hun eigen groep en krijgen les.

Onze school

Kinderen hebben doorgaans voldoende intellectueel potentieel, maar komen door hun gedragsproblemen niet tot een optimale leerontwikkeling. Hun gedrag zorgt er vaak voor dat ze problemen hebben met of omgaan met andere kinderen en/of volwassenen, waardoor ze zich moeilijk voelen.

Aandacht

Deze kinderen hebben meer aandacht en begeleiding nodig. Zij zijn gebaat bij een specifieke en gerichte aanpak zodat ze zo goed mogelijk basisonderwijs kunnen krijgen en daarna kunnen functioneren in de samenleving.

Hoogbegaafd onderwijs nu en voor morgen

“Goed en modern. Veilig en overzichtelijk. Zelfstandig en samen. Gepersonaliseerd en digitaal. Muzikaal en creatief.”

Meer over hoogbegaafd, kernwaarden & pedagogiek

Met deze woorden omschrijven we ons onderwijs het liefst. Bij Willem van Oranje school bieden we kleinschalig onderwijs en vinden we het belangrijk dat ieder kind zich waardevol voelt. Daarom is er veel ruimte voor persoonlijke talenten. en sociale vaardigheden De omgeving leert kinderen verantwoordelijkheid te nemen en samen te werken. We gebruiken iPads volgens het niveau van elk kind. Zo zorgen we voor innovatieve, gepersonaliseerde opleidingen. En we hebben extra tijd voor muziek en andere creatieve activiteiten.

Ons team heeft dan ook een pedagogisch statement: sta altijd in contact met de kinderen. Wat er ook gebeurt, geen enkele leerling breekt. Kinderen kunnen aangeven dat ze de klas even willen verlaten, bijvoorbeeld om te kalmeren. Met kinderen wordt alles opgelost. Het werkt goed door veel met de kinderen te praten, de kinderen te zien en te zoeken naar manieren die werken. We vinden dit belangrijk omdat we niet willen dat onze studenten het gevoel krijgen dat ze “buitengesloten” worden.